REGULAMIN APLIKACJI MOBILNEJ
Aplikacja mobilna udostępniona jest na zasadach określonych niniejszym dokumentem stanowiącym regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zwany dalej „Regulaminem”).
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Aplikacji, rodzaje usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Aplikacji oraz prawa i obowiązki Użytkowników oraz Usługodawcy. Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem stanowi obowiązek każdego Użytkownika Aplikacji.
§1. Definicje
- Aplikacja – oprogramowanie udostępnione dla Użytkowników przez Usługodawcę, przeznaczone dla Urządzeń mobilnych i pozwalające na dostęp do usług świadczonych przez Usługodawcę.
- Konto użytkownika – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są informacje na temat Użytkownika, do którego dostęp możliwy jest za pomocą Aplikacji.
- Kupujący – Użytkownik podejmujący działania w celu nabycia oraz nabywający Towar stanowiący przedmiot Oferty.
- Oferta - przygotowane przez Sprzedawcę ogłoszenie stanowiące zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny.
- Sprzedawca – Użytkownik publikujący Ofertę w celu zbycia Towaru stanowiącego przedmiot Oferty.
- Transakcja – działania podejmowane przez Sprzedawcę oraz Kupującego zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru stanowiącego przedmiot Oferty, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Aplikacji.
- Urządzenie mobilne – urządzenia pozwalające na instalację i korzystanie z Aplikacji, w szczególności urządzenia typu smartphone i tablet.
- Usługa – usługi świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną za pomocą Aplikacji, w szczególności funkcjonalności dostępne w ramach Aplikacji.
- Usługodawca – Beata Kalita prowadząca działalność gospodarczą pod firmą FPUH Polonez II Beata Kalita pod adresem ul. kpt. Stanisława Betleja 9a, 35-303 Rzeszów, NIP: 8130002711, REGON: 691768160, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki. Adres poczty elektronicznej Usługodawcy: polonez2@handcraftapp.pl
- Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z Aplikacji w imieniu własnym lub w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną.
§2. Postanowienia ogólne
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Użytkownika w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Aplikacji zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
- Usługodawca przestrzega zasady ochrony danych osobowych Użytkowników przewidziane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Użytkownik wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych w celu realizacji usługi. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników określa Polityka prywatności Aplikacji.
- Korzystanie z Aplikacji, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, baz danych czy innych treści cyfrowych, nie oznacza nabycia przez Użytkownika jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji.
- Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Usługodawcy, o ile czynności te nie wynikają ze specyfiki i celu Usługi dostępnej w Aplikacji:
a) kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Aplikacji lub jej części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jej pomocą,
b) rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych w Aplikacji treści, chyba że w Regulaminie zastrzeżono inaczej,
c) pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części. - Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania Aplikacji w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez nieużywanie określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń.
- Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci urządzeniach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Aplikacji.
- Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§3. Wymagania techniczne
- Aplikacja dostępna jest dla wszystkich Urządzeń mobilnych spełniających wymagania systemowe określone w niniejszym rozdziale.
- W celu rozpoczęcia korzystania z Aplikacji, Użytkownik pobiera Aplikację na Urządzeniu mobilnym za pośrednictwem sklepu właściwego dla systemu obsługującego Urządzenie mobilne, tj. za pośrednictwem AppStore (dla systemu iOS) lub Google Play (dla systemu Android).
- Urządzenie mobilne w celu możliwości instalacji i uruchomienia Aplikacji musi być wyposażone w system:
a) Android w wersji minimum 9.0;
b) iOS w wersji minimum 15.0. - Do instalacji i uruchomienia Aplikacji niezbędnym jest aktywowanie na Urządzeniu mobilnym połączenia internetowego.
- Użytkownik ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawcy usług internetowych.
- Zmiana wymagań technicznych określonych w niniejszym rozdziale nie stanowi zmiany Regulaminu w rozumieniu postanowień §18 ust. 1.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzania aktualizacji i udostępniania nowych wersji Aplikacji. Instalacja aktualizacji lub nowej wersji Aplikacji może być wymuszona przez Usługodawcę jako niezbędna do dalszego niezakłóconego korzystania z Aplikacji. Instalacja aktualizacji lub nowej wersji Aplikacji dokonywana jest za pośrednictwem sklepu, o którym mowa w ust. 2.
§4. Rejestracja
- Proces rejestracji jest wymagany do korzystania z Aplikacji.
- Rejestracja przeprowadzana jest przez Użytkownika z wykorzystaniem jego numeru telefonu lub poprzez konto Google, lub Apple.
- Dla potwierdzenia rejestracji wymaganym jest podanie kodu otrzymanego przez Użytkownika w wiadomości SMS na jego numer wskazany w trakcie rejestracji.
- Użytkownik zarejestrowany loguje się do Aplikacji z wykorzystaniem numeru telefonu lub poprzez konto Google albo Apple użyte uprzednio do rejestracji.
- Użytkownik zarejestrowany posiada możliwość dostępu do danych zgromadzonych w Aplikacji na każdym urządzeniu mobilnym, na którym loguje się z wykorzystaniem danych, o których mowa w ust. 4.
§5. Aplikacja
- Aplikacja udostępniana jest Użytkownikowi bezpłatnie z zastrzeżeniem ust. 3.
- Za pośrednictwem Aplikacji Usługodawca dostarcza narzędzia umożliwiające publikowanie Ofert i przeprowadzanie Transakcji pomiędzy Użytkownikami.
- Usługodawca pobiera od Sprzedawcy płatności z tytułu wartości sprzedaży w Aplikacji na zasadzie prowizji zgodnie z §8 Regulaminu.
- Użytkownik po dokonaniu rejestracji posiada możliwość personalizacji własnego profilu w Aplikacji oraz uruchomienia Powiadomień Push. Powiadomienia Push mogę być dezaktywowane i ponownie aktywowane przez Użytkownika w każdym czasie.
- Użytkownik tworząc profil wyraża zgodę na udostepnienie swoich danych osobowych zamieszczonych na swoim profilu (nick, lokalizacja, zdjęcie profilowe) w Aplikacji innym Użytkownikom.
- W celu korzystania z wybranych funkcjonalności Aplikacji Użytkownik może być poproszony o wyrażenie zgody na dostęp przez Aplikację do wybranych funkcji urządzenia mobilnego (np. galeria zdjęć, lokalizacja) lub zezwolenie na otrzymywanie powiadomień z Aplikacji. Użytkownik może w każdym czasie na urządzeniu mobilnym zmienić uprawnienia przyznane Aplikacji, lecz może to skutkować ograniczeniem jej funkcjonalności.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do ograniczania lub rozszerzania funkcjonalności Aplikacji w każdym czasie. O planowanej zmianie Usługodawca będzie informował Użytkowników za pomocą komunikatów wyświetlanych w Aplikacji.
§6. Zasady zamieszczania Ofert
- W celu zamieszczenia Oferty Sprzedawca loguje się w Aplikacji, a następnie wypełnia dedykowany formularz dostępny po wybraniu opcji „Dodaj ofertę”.
- Dodając Ofertę Sprzedawca jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich pól formularza oraz zamieszczenia zdjęcia poglądowego przedstawiającego faktycznie oferowany Towar.
- Treść Oferty musi zostać sformułowana w języku polskim oraz pozostawać zgodna z prawdą, jednoznaczna i zrozumiała.
- Oferta nie może zawierać informacji wprowadzających Użytkownika w błąd co do cech, pochodzenia oraz stanu Towaru. Oferta nie może zawierać zdjęć niezwiązanych z oferowanym Towarem. Treść Oferty nie może sugerować możliwości nabycia Towaru poza Aplikacją.
- Sprzedawca uprawniony jest do oferowania Towaru stanowiącego jego wyłączna własność lub Towaru co do którego posiada prawo do rozporządzania w postaci przenoszenia prawa własności.
- Utworzona przez Użytkownika Oferta nie podlega weryfikacji przez Usługodawcę. Jednakże w przypadku stwierdzenia niezgodności treści Oferty z postanowieniami Regulaminu, Oferta zostanie usunięta, a Sprzedawca jest informowany o usunięciu Oferty i przyczynie usunięcia.
- Oferta publikowana jest w Aplikacji niezwłocznie po dodaniu przez Sprzedawcę. Opublikowana Oferta dostępna jest dla wszystkich osób korzystających z Aplikacji.
- Oferta jest ważna, tj. publikowana jest do czasu usunięcia przez Sprzedawcę lub Usługodawcę na zasadach określonych Regulaminem.
- Oferty wyświetlane są dla Użytkowników w Aplikacji w losowej kolejności. Usługodawca zastrzega sobie prawo do umieszczenia w najwyższych wynikach wyszukiwania na liście Ofert najnowszych według kolejności ich publikacji lub odpowiadających w największym stopniu preferencjom Użytkownika wskazanych przez niego w wyszukiwarce.
- Sprzedawca z chwilą publikacji Oferty udziela Usługodawcy licencji niewyłącznej na korzystanie z treści Oferty (w części lub w całości) poprzez utrwalanie, zwielokrotnianie oraz rozpowszechnianie w Aplikacji, a także u partnerów Usługodawcy, za pośrednictwem których prowadzona jest promocja Aplikacji, w sposób umożliwiający wyświetlanie treści na urządzeniach elektronicznych z wykorzystaniem sieci Internet w każdym miejscu i czasie, niezależnie od liczby oraz formy dostępu.
- Licencja udzielana jest przez Sprzedawcę bez ograniczenia czasowego, terytorialnego i liczbowego oraz bez wynagrodzenia dla Sprzedawcy i innych podmiotów uprawnionych do treści. Licencja obejmuje również uprawnienie do wykonywania praw zależnych do utworów, w tym również do korzystania ze stworzonych opracowań.
- Licencja wygasa z chwilą zaprzestania publikacji Oferty w Aplikacji.
§7. Transakcje
- Kupujący zainteresowany nabyciem Towaru dokonuje zakupu poprzez dodanie wybranego Towaru do „koszyka” za pomocą dostępnej w Aplikacji funkcjonalności, a następnie po wskazaniu danych adresowych i wyborze metody płatności potwierdza zamówienie za pomocą przycisku „Zamawiam i płacę”.
- Złożenie zamówienia przez Kupującego jest czynnością prawnie wiążącą Sprzedawcę i Kupującego. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie potwierdzenia zamówienia przez Kupującego zgodnie z ust. 1.
- Kupujący po zawarciu Umowy sprzedaży jest zobowiązany do dokonania, za pomocą wybranej metody płatności, zapłaty obejmującej cenę Towaru oraz koszty dostawy.
- Sprzedawca zobowiązany jest do wysyłki zamówienia w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od momentu dokonania płatności przez Kupującego, chyba że inny termin wysyłki został uzgodniony z Kupującym.
- Usługodawca oświadcza, iż nie jest stroną Umowy sprzedaży i nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania Użytkowników wynikające z zawartych transakcji. Tym samym Usługodawca nie przyjmuje zgłoszeń reklamacyjnych dotyczących Towaru ani też nie przyjmuje oświadczeń o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przez Kupującego.
§8. Prowizje i rozliczenia ze Sprzedawcą
- Płatności wniesione przez Kupujących, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2, dodawane są automatycznie do Portfela Sprzedawcy.
- Usługodawca pobiera automatycznie prowizję od płatności wniesionej przez Kupującego. Prowizja naliczana jest od wartości ceny sprzedaży Towaru bez uwzględnienia kosztów wysyłki.
- Wysokości prowizji podawana jest Sprzedawcy w momencie tworzenia Oferty.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zamiany wysokości prowizji w każdym czasie z zastrzeżeniem, iż zmiana wysokości prowizji nie będzie dotyczyć aktywnych Ofert Sprzedawcy.
- Aktualny stan rozliczeń (uwzględniający otrzymane płatności oraz pobrane prozie) oraz kwota środków do wypłaty widoczne są dla Sprzedawcy po zalogowaniu się w Aplikacji w zakładce „Twoja sprzedaż”.
- Usługodawca zastrzega, iż funkcjonalność dostępna w Aplikacji, o której mowa w ust. 1, nie stanowi usługi płatniczej, a środki zgromadzane w ramach wskazanej funkcjonalności nie stanowią pieniądza elektronicznego w rozumieniu ustawy o świadczeni usług płatniczych.
- Sprzedawca może zlecić wypłatę zgromadzonych środków w każdym czasie.
- Wypłata środków dokonywana jest zgodnie z metodą wskazaną przez Sprzedawcę w Aplikacji w zakładce „Dane do wypłat”.
- Wypłata środków realizowana jest w terminie 48 godzin od momentu zlecenia przez Sprzedawcę wypłaty. Usługodawca informuje, iż w momencie usunięcia Konta użytkownika w Aplikacji zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, następuje automatyczna wypłata środków zgromadzonych w Portfelu Sprzedawcy.
- Usługodawca dokumentuje kwotę prowizji pobranych od Sprzedawcy fakturą VAT wystawianą na żądanie Sprzedawcy zbiorczo za miesiąc poprzedni. Sprzedawca wyraża zgodę na otrzymywanie faktury VAT drogą elektroniczną bez podpisu wystawcy.
§9. Płatności w Aplikacji
- Płatności w Aplikacji dokonywane są przez Użytkowników za pomocą systemu płatności elektronicznych Tpay (zgodnie z regulaminem systemu Tpay.com), którego administratorem jest Krajowy Integrator Płatności Spółka akcyjna z siedzibą w Poznaniu.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Użytkownika kartą płatniczą, Usługodawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Użytkownika.
§10. Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca informuje, iż zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie jest zobowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych, o których mowa w art. 12-14 wskazanej ustawy.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania Użytkowników wynikające z ich działań za pośrednictwem Aplikacji.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za dane wprowadzone przez Użytkowników w Aplikacji i nie odpowiada za czynności dokonane przez Użytkownika, które przyczyniły się do powstania jakiejkolwiek szkody w odniesieniu do tego Użytkownika lub innych Użytkowników bądź osób trzecich albo też uniemożliwiły albo utrudniły świadczenie usług przez Usługodawcę.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Aplikacji oraz szkody poniesione przez Użytkownika z tego tytułu, jeżeli zostały spowodowane działaniem siły wyższej, której nie dało się przewidzieć, a w przypadku, gdy wystąpienie siły wyższej było do przewidzenia - gdy nie dało się zapobiec skutkom jej wystąpienia.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Aplikacji wynikające z działania Urządzenia mobilnego Użytkownika.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki ujawnienia danych autoryzacyjnych umożliwiających dostęp do Aplikacji bądź udostępniania Panelu użytkownika w ramach Aplikacji przez Użytkownika osobom trzecim.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedziałanie lub nienależyte działanie Aplikacji na urządzeniu nie spełniającym wymagań technicznych, o których mowa w §3 Regulaminu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne działanie systemów operacyjnych, które są wymagane do uruchomienia Aplikacji, zgodnie z §3 Regulaminu, jak również oprogramowania innego niż Aplikacja, zainstalowanego na Urządzeniu lub pobranego na Urządzenie.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Użytkownik ma zawarte umowy, w szczególności w zakresie połączenia do sieci Internet, jak również za wysokość opłat za te usługi.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za czasową niemożność korzystania przez Użytkowników z Aplikacji, wywołaną przerwą techniczną, o której mowa w §18 ust. 2
- W przypadku szkody poniesionej przez Użytkownika, a wynikającej z umyślnego działania Usługodawcy, Usługodawca odpowiada jedynie za rzeczywiste szkody poniesione przez Użytkownika z zastrzeżeniem odrębnych praw przysługujących konsumentom.
§11. Odpowiedzialność za zgodność treści cyfrowej z umową
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
a) środowisko cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Usługodawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
b) konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku. - Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową. Usługodawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
- Usługodawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Usługodawca.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
b) Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową;
c) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
d) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania przez konsumenta z żądania doprowadzenia przez Usługodawcę treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową;
e) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta - Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny.
- Usługodawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową, tylko jeżeli umowa tak stanowi i jedynie z uzasadnionych przyczyn w tej umowie wskazanych. Usługodawca nie może jednak dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie konsumenta. Usługodawca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie.
- Jeżeli zmiana, o której mowa w ust.8, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Usługodawca jest zobowiązany poinformować konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Konsument nie posiada prawa do wypowiedzenia umowy, jeżeli Usługodawca zapewnił konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową, w stanie niezmienionym.
§12. Odpowiedzialność Użytkownika w zakresie zamieszczanych przez niego treści
- Poprzez treści Użytkownika rozumie się wszelkie treści tekstowe, graficzne, audiowizualne i inne, które mogą być przez niego zamieszczone lub prezentowane w Aplikacji w związku z korzystaniem z usług świadczonych przez Usługodawcę.
- Zamieszczając treści oraz udostępniając je, Użytkownik dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Usługodawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Usługodawca nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.
- Użytkownik oświadcza, że:
a) jest uprawniony do korzystania z treści, a ich umieszczenie oraz udostępnienie nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą uprawnionych osób;
b) wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych Użytkowników oraz Usługodawcę. - Użytkownik nie jest uprawniony do:
a) zamieszczania w ramach korzystania z usług, danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej;
b) zamieszczania w ramach korzystania z usług, treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym. - Usługodawca ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez Użytkowników treści pod warunkiem otrzymania powiadomienia zgodnie z §12 Regulaminu.
- W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §12 Regulaminu, Usługodawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych przez Użytkowników w ramach korzystania przez nich z usług, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
- Usługodawca nie prowadzi zautomatyzowanej bieżącej kontroli zamieszczanych treści.
§13. Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
- Użytkownik, który uważa opublikowaną w Aplikacji treść za nielegalną lub naruszającą warunki Regulaminu, może przesłać do Usługodawcy zgłoszenie dotyczące tej treści. Zgłoszenie może zostać dokonane poprzez skorzystanie z funkcjonalności dostępnej „Pomoc techniczna” dostępnej w zakładce Ustawienia.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
- Usługodawca rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści, której dotyczy zgłoszenie, w sposób terminowy (do 14 dni), niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności.
- O podjętej decyzji Usługodawca powiadamiania Użytkownika bez zbędnej zwłoki. Decyzja Usługodawcy może polegać na moderacji treści albo na usunięciu treści albo pozostawieniu treści w Aplikacji.
- Użytkownik może odwołać się od decyzji Usługodawcy w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia jej usunięcia. Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie. Usługodawca rozpatruje odwołania w terminie 14 dni.
- W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
§14. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia za wypowiedzeniem od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym, którą jest utrzymywanie Konta użytkownika w ramach Aplikacji.
- Użytkownik może rozwiązać umowę w każdym czasie za wypowiedzeniem i bez podawania przyczyny wysyłając stosowne oświadczenie na adres poczty elektronicznej Usługodawcy lub zgłaszając żądanie usunięcia konta poprzez „Pomoc techniczną” dostępną w Aplikacji.
- Okres wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 1 wynosi 30 dni kalendarzowych. W przypadku gdy wypowiadającym umowę jest Sprzedawca, rozwiązanie umowy nie może nastąpić wcześniej niż przed upływem 30 dni od dnia zakończenia publikacji ostatniej z Ofert Sprzedawcy.
- Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy w postaci udostępnienia Konta użytkownika i upłynięciu terminów, o których mowa w ust. 3, Administrator usuwa Konto użytkownika z Aplikacji.
- W przypadku naruszania przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do Aplikacji lub poszczególnych jej funkcji (np. możliwości dodawania Ofert) bądź całkowitego usunięcia Użytkownika z Aplikacji. Czynności, o których mowa zdaniu poprzednim Usługodawca przeprowadza po uprzednim wezwaniu Użytkownika do zaprzestania naruszeń wyznaczając ku temu termin nie krótszy niż 3 dni oraz informując o skutkach braku zastosowania się do wezwania.
- Sprzedawca przyjmuje do wiadomości, iż blokada dostępu do Aplikacji skutkować będzie automatycznym zakończeniem publikacji wszystkich Ofert Sprzedawcy, co nie rodzi po stronie Sprzedawcy uprawnienia do żądania od Usługodawcy rekompensaty finansowej.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta użytkownika w przypadku, gdy od ostatniej aktywności na Koncie użytkownika minęło co najmniej 12 miesięcy albo gdy od dnia rejestracji w Aplikacji przez okres 12 miesięcy Użytkownik nie podjął żadnej czynności związanej z usługami świadczonymi za jej pośrednictwem.
§15. Ustawowe prawo do do odstąpienia od umowy
- Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Usługodawcą na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Usługodawcy w terminie 14 dni od dnia, w którym zawarto umowę. Do zachowania terminu wystarczy przesłanie oświadczenia na adres siedziby lub adres poczty elektronicznej Usługodawcy.
- W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą a konsument jest zwolniony od wszelkich zobowiązań (z wyjątkiem sytuacji określonej w ust. 3). Płatności dokonane przez konsumenta zostaną zwrócone przez Usługodawcę w takie samej formie w jakiej konsument dokonał zapłaty, chyba, że konsument wyrazi zgodę na zwrot płatności w inny sposób, który nie spowoduje dla niego dodatkowych obciążeń. Zwrot następuje w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
- W przypadku zrealizowania w pełni usługi przez Usługodawcę na wyraźne żądanie konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, prawo do odstąpienia od umowy wygasa.
§16. Postępowanie reklamacyjne
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Usługodawcę usług świadczonych za pomocą Aplikacji, Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji drogą elektroniczną na adres polonez2@handcraftapp.pl
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Użytkownika (imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku podania niepełnych danych Usługodawca wezwie Użytkownika do uzupełnienia danych w terminie 7 dni.
- Reklamację rozpatruje Usługodawca w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- Brak informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie, o którym mowa w ust. 3 jest równoznaczne z jej uwzględnieniem przez Usługodawcę.
§17. Własność intelektualna. Licencja
- Wszelkie treści zamieszczone w Aplikacji (wliczając w to grafikę, teksty, układ treści i logotypy) a nie pochodzące od Użytkowników lub podmiotów trzecich korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Usługodawcy. Wykorzystywanie tych treści bez wyraźnej zgody Usługodawcy, skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
- Korzystanie z Aplikacji, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, baz danych czy innych treści cyfrowych, nie oznacza nabycia przez Użytkownika jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji z zastrzeżeniem ust. 4.
- Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Usługodawcy, o ile czynności te nie wynikają ze specyfiki i celu Usługi dostępnej w Aplikacji:
a) kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Aplikacji lub jej części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jej pomocą,
b) rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych w Aplikacji treści, chyba że w Regulaminie zastrzeżono inaczej,
c) pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części. - Z chwilą pobrania Aplikacji, Usługodawca udziela Użytkownikowi licencji na korzystanie z Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem, przy czym obejmuje to prawo do jej zwielokrotnienia wyłącznie w zakresie, w jakim zwielokrotnienie jest niezbędne do uruchomienia, działania i przechowywania Aplikacji w pamięci Urządzenia.
- Licencja, o której mowa w ust. 4, nie upoważnia Użytkownika do udzielenia dalszych licencji, ponadto Użytkownik nie ma prawa – w całości lub w części - zwielokrotniać (poza przypadkiem określonym w ust. 4), dystrybuować, sprzedawać bądź w inny sposób wprowadzać do obrotu lub rozpowszechniać Aplikacji, w tym przesyłać lub udostępniać w sieci Internet, sieciach komputerowych, systemach dystrybucji aplikacji mobilnych oraz w jakichkolwiek innych systemach teleinformatycznych.
§18. Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zamian w Regulaminie. O planowanej zmianie Regulaminu Usługodawca poinformuje z co najmniej czternastodniowym wyprzedzeniem poprzez zamieszczenie odpowiedniego komunikatu w Aplikacji. Korzystanie przez Użytkownika z Aplikacji po wejściu w życie zmian w Regulaminie oznacza ich akceptację przez Użytkownika. Zmiana Regulaminu w czasie trwania stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie wypowiedziała umowy w terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych
- Usługodawca zachowuje sobie prawo do okresowego wyłączania dostępu do Aplikacji lub wybranych funkcjonalności Aplikacji w przypadku, gdy jest to niezbędne w celu rozbudowy lub konserwacji zasobów technicznych lub teleinformatycznych Usługodawcy związanych z działaniem Aplikacji.
- W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Użytkownik będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Niezależnie od tego konsument może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl. Użytkownik będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu rozwiązywania sporów z Usługodawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Regulamin obowiązuje od dnia 5 maja 2025 roku.